maandag 14 januari 2013

India?

Het is bijna zover, India!
Op zaterdag 26 januari vertrek ik naar Hubli, India om daar stage te lopen bij Sikshana Foundation, een organisatie die toeziet op de kwaliteit van het onderwijs in government schools.
http://www.sikshana.org/

Ik ga deze keer niet alleen, maar met nog 4 andere studenten: Miriam en Gitte, ook twee studenten OSO, Blijde, studente OLO en Amin, student OSO aan HoGent. Belgische invasie wa.

Wat staat er zoals op het programma (onder voorbehoud):


  • Week 1 (28/01 - 01/02): Kennismaking met Sikshana Foundation, schooltjes bezoeken, lessen observeren, lessen voorbereiden, ...
  • Week 2 - 6: Lesgeven in 2 Higher primary schools (4e tot 7e leerjaar) en het organiseren van een ecological day op 9 maart.
  • Week 7 (11/03 - 15/03): Voorbereiden van workshops: 
    • for mentors: English communication skills and IT skills
    • for teachers of Hubli: Experience sharing English as a second language, methodological suggestions
  • Week 8 - 9: Vakantie!
  • Week 10 - 13: Workshops in Hubli en Kalgatgi en hopelijk meedoen aan een Summercamp, georganiseerd door Sikshana.
  • Week 14 - 17 (29/04 - 24/05): Vakantie!


Waar zal ik verblijven?

De stad waar ik drie maanden zal vertoeven is Hubli, een van de grotere steden in de regio Karnataka. Samen met Dharwad, een naburige stad, zitten ze aan 1.350.000 inwoners. (om te vergelijken, het aantal inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk GEWEST is 1.140.00)

Even situeren:


Er zal geslapen worden in een soort Paying Guest house in een rustiger gedeelte van Hubli, kamers voor 2 personen, 1 stopcontact, tralies voor de ruit en in plaats van een douche een kraantje met een emmer. Ik ben benieuwd.

Ga ik daar kou hebben?







Ik denk het niet.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten