dinsdag 19 februari 2013

Retourtje Hampi

Hampi is een dorp dat zo een 160 km hiervandaan ligt, 3 uurtjes met de trein. Dit dorp behoort tot het UNESCO werelderfgoed aangezien er zot veel ruïnes en tempels en 'grote' stenen zijn.



We vertrokken donderdagavond met de trein, vrij comfortabel, iedereen had een bedje, ook al was het maar 3 uur. Persoonlijk vond ik dat de Gopi Lodge wat tegenviel, misschien is 4,5 euro per persoon/per nacht misschien iets té budget...? Ik lag met Blijde in een mini tweepersoonsbed en 't was daar extreem warm, met andere woorden, 't was van zweetzweet en plakplak. Gelukkig een extra matraske kunnen regelen voor de andere nachten.
















Op vrijdag zijn we te voet de buurt wat gaan verkennen, winkeltjes afschuimen en bootje varen. Op zaterdag een rickshaw (/rieksja/)geboekt, de ruines liggen namelijk nogal ver uit elkaar.
Zondagochtend vertrokken we terug naar Hubli, kort tripje dus, maar 't was wel zalig... Ook voor de eerste keer andere blanken gezien, zoooot!

Vandaag een superleuke dag gehad op school trouwens, de leerkracht was zeer enthousiast over mijn les over friendship in het 5e, en de leerlingen van het 8e vonden mijn opdrachten rond silent letters ook wel tof!
Het was een korte schoolweek, want het is nu 2 dagen staking... tijd voor wat orde te scheppen in mijn papierwerk, of zou ik wat aan mijn kleurke werken op ons dak?



Bye! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten